Europasalon L5

Onze leerlingen van het vijfde leerjaar hielden op 9 en 10 juni traditioneel hun Europasalon. Ze gaan op een reis langs alle landen van Europa en leren veel bij over hoofdsteden, bezienswaardigheden en cultuur. Maar onze vijfdejaars scherpen dankzij het Europasalon ook hun digitale vaardigheden, ze leren informatie opzoeken en verwerken én durven spreken voor een groep.

Elke leerling kiest een ander Europees land en zoekt via de computer, in de bibliotheek,… informatie op. Die moeten ze verwerken in een aantrekkelijke powerpointpresentatie en ze krijgen in de klas voldoende tijd om hier op te oefenen en aan te werken. Ze schilderen ook allemaal de vlag van hun land en maken een uitgebreid weetjesbord. Ze denken na over een aantrekkelijke presentatie over hun land en voorzien zelfs een aantal typische lekkernijen.

Op donderdag 9 juni was het de beurt aan L5A om hun land voor te stellen aan hun klasgenoten. Alles werd zorgvuldig opgesteld in de parochiezaal van de Rozenkrans vlakbij de school. In de namiddag waren de ouders van deze leerlingen welkom om het harde werk van hun zoon of dochter te komen bewonderen en een virtuele reis te maken door heel Europa. Op vrijdag 10 juni deden de leerlingen van L5B hetzelfde voor hun klas en hun ouders.

Het was een topeditie en de leerlingen blonken na afloop van trots, terecht!